Wat voor soort content gebruik je in een B2B salesfunnel?

In de salesfunnel biedt je content aan die aansluit op de vragen van je buyer persona en past bij de fase van het koopproces. Elke buyer persona en elke fase heeft zijn eigen kenmerken met content die daar goed bij aansluit. Door de juiste content op het juiste moment aan te bieden, neem je de bezoeker mee aan de hand en begeleid je hem of haar door het koopproces. Maar wat voor soort content gebruik je in de salesfunnel?

DE SALES FUNNEL HEEFT 3 FASEN:

  • Top of the Funnel (TOFU)
  • Middle of the Funnel (MOFU)
  • Bottom of the Funnel (BOFU)

WAT VOOR SOORT CONTENT GEBRUIK JE IN DE SALESFUNNEL?

TOFU (AWARENESS)

In deze fase heeft iemand ergens last van, ervaart een pijn, maar kan nog niet goed de vinger op zijn probleem leggen. Je helpt hem om zijn probleem te herkennen.

MIDDELEN

Social updates, Blogs, video’s, e-books, whitepapers, podcasts, checklists, infographic, entertaining, advertising, SEO, beurzen, netwerkbijeenkomsten.

MOFU (CONSIDERATION)

In deze fase weet de bezoeker wat zijn probleem is, en gaat zich oriënteren op mogelijke oplossingen. Je helpt hem bij het maken van een keuze.

MIDDELEN

Demo’s, webinars, emails, vergelijkingen, referentcases/testimonials, brochures, Q&A, productpagina’s, stappenplan.

BOFU (DESICION)

Hier weet de bezoeker wat zijn probleem is en hij heeft een keuze gemaakt in het soort oplossing, maar hier gaat hij bepalen waar en bij wie hij zijn oplossing gaat afnemen.

MIDDELEN

Proefabonnement, nieuwsbrieven, persoonlijk contact, e-mailmarketing, prijsstelling, korting.

HOE RICHT JE EEN SALESFUNNEL IN?

Met een salesfunnel wil je bezoekers converteren naar klant. Om je content op het juiste moment aan te bieden, kun je een e-mailcampagne of automatisering inrichten. Hiervoor gebruik je software die daar speciaal voor is bedoeld. Denk hierbij aan e-mailmarketing software of marketing automation software.

Wil je met leadscoring werken en je leads op basis van gedrag converteren, dan dien je hier Marketing Automation software voor te gebruiken. Maar wil je kleiner beginnen, dan kun je ook starten met e-mailmarketing.

START MET EEN PLAN

Als je wil starten met e-mailmarketing of marketing automation dan raad ik je aan om dit vanuit een plan op te zetten. Doe je dit niet, dan ben je al gauw als een kip zonder kop bezig en verlies je focus op het resultaat.

Hier kan ik je bij helpen, ik heb een online trainingsprogramma die je stap voor stap helpt bij het opzetten van een marketingplan waarmee je e-mailmarketing of marketing automation mee kunt beginnen.