De kracht van een goede blog

Het schrijven van een blog en het vinden van een goede plek heeft zich de afgelopen jarigen geëvolueerd tot een krachtige marketingmethode. Een blog werd vroeger gebruikt als en een dagboek van reizigers of mensen die avonturen beleefde. Tegenwoordig wordt een blog aan een bedrijf gekoppeld door een nuttig verhaal te schrijven. Deze verhalen spelen in op de nieuwste trends en zijn zichtbaar op social media. Deze zijn met weinig moeite om te zetten in een goed communicatie middel.

Het verhaal en inspelen op de trends

Een bedrijf zou in principe eindeloos kunnen blijven bloggen over zijn of haar producten/diensten. Je bent er immers de hele dag mee bezig. Je weet precies wat je verkoopt een waarom een consument of bedrijf jouw producten/diensten zou moeten kopen. Door het schrijven van deze blog kun je nieuwe aspecten op een nieuwe manier aan het licht brengen. Persoonlijk vind ik het een fantastische manier.

Zorg ervoor dat je blog zichtbaar is

Je zult een poos moeten bloggen voordat je echt verschil gaat merken. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je blog gelezen gaat worden. Want ja, hoe meer lezers hoe meet potentiële bezoekers er naar je website kunnen komen. Ten eerste is het handig dat bezoekers van je website de blog kunnen vinden, stop je blog pagina dus niet ergens achter, maar maak een zichtbare button waar de bezoekers op kunnen klikken om naar de blogpagina te gaan. Daarnaast is social media een goede manier om bezoekers naar je blog pagina te ”lokken”. Schrijf pakkende koppen, bijna misleidend, zodat de lezers er op klikken.