Webdesign en Google Adwords laten samenwerken

Je zult het misschien in eerste instantie niet denken, maar webdesign kan ontzettend veel invloed hebben op de Google Adwords resultaten. In dit artikel leggen we uit hoe deze twee tools met elkaar in verband staan. Lees snel verder en ontdek meer over het inzetten van webdesign en Google Adwords.

De waarheid over webdesign

De layout van een website zal er overzichtelijk uit moeten zien en gebruiksvriendelijk moeten werken. Wanneer jij een pagina bezoekt zonder een goede layout, dan is de kans groot dat je deze website snel verlaat. Hieruit kun je eigenlijk al opmaken wat van invloed een slechte lay-out op jouw Google Adwords heeft.

Dit is zonde van je geld. Google Adwords is niet bepaalt goedkoop, waardoor je veel geld zult verliezen wanneer jouw landingspagina’s niet goed ingericht zijn. De bezoeker besluit binnen enkele seconden of het op jouw website blijf of jouw website verlaat. Wanneer je via Google Adwords veel relevante bezoekers binnen haalt, maar jou bounce percentage (het aantal bezoekers dat geen interactie op jouw website aan gaat) is dat natuurlijk geldverspilling. Klik hier voor Google Adwords uitbesteden.

Hoe kun je jouw webdesign verbeteren?

Het verbeteren van jouw webdesign is eigenlijk iets wat je altijd zult moeten blijven doen. Doe je dit niet, dan kan het zijn dat jouw website niet fijn werkt waardoor veel mensen de website verlaten. Zeker jouw landingspagina’s moeten op de juiste manier ingericht worden. Allereest zal je jouw website moeten aanmelden voor Google Analytics en Google console. Via Analytics kun je kijken wat jouw bouncepercentage is en op basis van deze informatie kun jouw webdesign aanpassen. Bij het ontwerpen van webdesign is het voornamelijk belangrijk om verschillende dingen te proberen en te kijken wat het beste werkt.