Link building tips

Als je eenmaal bekent bent in de wereld van link building dan zul je in de ogen van Google een geloofwaardig linkprofiel moeten creëren. Er zijn oneindig veel mogelijkheden van woorden, zinnen en termen die gebruikt kunnen worden bij het plaatsen van een link. Voordat je links gaat plaatsen is het handig om te weten dat er drie soorten anchors zijn om te gebruiken. Dit zijn: branded, naked en money anchors. In dit artikel ga ik exact uitleggen wat het zijn en wat je er mee kunt doen. Hierdoor zul je een geloofwaardig linkprofiel creëren.

De branded anchors

De branded anchors zijn woordgroepen of woorden waarin gelinkt wordt met de bedrijfsnaam gerelateerde termen. Ik heb hier een aantal voorbeelden voor opgesteld:
1. Pingwin
2. Pingwin.nl
3. www.Pingwin.nl

De naked anchors

De naked anchors zijn de algemene anchors die voor Google de geloofwaardigheid een boost zullen geven. Dit zijn namelijk de anchors die andere mensen gebruiken om naar jouw website te linken. Hiervan heb ik ook een aantal voorbeelden opgesteld:
1. Klik hier voor meer informatie
2. Via deze link
3. Voor meer informatie

De money anchors

De money anchors worden gebruikt om op het zoekwoord te ranken. Dit zijn dus woorden of woordgroepen die ervoor gemaakt zijn om gevonden te worden door de bezoekers op de website. Hiervan heb ik ook weer een aantal voorbeelden opgesteld:
1. Linkbuilding
2. Gratis backlinks
3. Beter gevonden door linkbuilding

De juiste verhouding tussen alle anchors

Het is belangrijk om een juiste verhouding van anchors aan te houden. Een goede basis vuistregel om de ”normale” verhouding te creëren is als volgt:
– 30% branded anchors
– 30% naked anchors
– 40% money anchors